Saturday, September 20, 2008

メンバーの集め方はEUに見習いましょう!!!

EU拡大: 歴史的に重要な機会
拡大は過去60年間の大部分ヨーロッパ大陸を2に分けている人工の分水嶺を終わらせるめったにないチャンスを提供します。 個人は国境の向こう側に動いて、研究して、滑らかに動くことができるだけではなく、市場ベースの経済が定着するとき、中央の、そして、東のヨーロッパのビジネスと経済は繁盛するべきです。 また、全体の意志としてのヨーロッパは5億人の人の国内市場の創設で経済的に政治的に利益を得ます。

6?15人のメンバーを育てたとき、EUは既に、4つの別々の引き伸ばし(1973、1981、1986年、および1995年の)を経験しました。 しかし、翼の13の候補国が北のエストニアから南のトルコまで伸びていて、これは容易に最も野心満々です。 存在と会員になる可能性のある人の両方によってそのような挑戦を満たすのがされなければならない準備は巨大です。 まさしく純粋に経済の問題を取るために、既存のEUレベルの割合としての購買力規格におけるヘッドあたりのGDPはキプロスの79%とスロベニアの68%からブルガリアの23%とラトビアにおける27%まで及びます。

本質的に、EUは、20以上の国のUnionの用意をするためにそれ自身の方針、経済、および手順を適合させなければなりません。 最初の2つの挑戦が予算上限が2006まで費やされるEUのすべての領域のときに予定された1999年3月にベルリンのEUサミットに迎えられました。 地方の、そして、社会的で農業の費用への広範囲の改革でこれらは伴われました。 また、意志決定の手順は流線型の状態です。 さらに、委員会は拡大の含意について公衆に知らせる様々な情報キャンペーンを調整しています。

行進1999におけるEUサミットは2000年と2006年の間にプレ就任サポートに利用可能なおよそ220億ユーロを稼ぎました--1990年代の間に割り当てられた量を倍にしてください。 さらに、Unionの予算は2002年からの最初の就任の明確に2002年と2006年の間ときの新しい加盟国に指定されたおよそ570億ユーロで前方へ準備ができるでしょう。

日付は全く次の拡大に決められていませんが、Unionは位置的で、制度上的で政治的にであるなるように立場を明らかにしました、彼らがすべての就任必要条件を満たして2003年の始まりからの歓迎された新しいメンバーに。

EU会員資格状態

国がEUに加わる可能性を熟考できる前に、1993年6月にコペンハーゲンサミットに定められた3つの基本的な加盟基準を満たすのは示されなければなりません。 これらは以下の通りです。

少数の民主主義、法の支配に人権を保証する安定した団体の存在、敬意、および保護。

Unionの中で競争の激しい圧力と市場の力に対処する能力と同様に機能する市場経済の存在。

会員資格の義務を引き受ける政治上の経済通貨同盟の目的に固守を含む能力。

6人の応募者との交渉(ポーランド、ハンガリー、チェコ共和国(スロベニア)のエストニアとキプロス)は1998年3月に開きました。 中間で進水することに関して私たち--別の6つの候補国がある2000年2月--公式協議のリトアニア(マルタ)の1999年12月の彼らのヘルシンキの欧州理事会、ブルガリア、ラトビア、ルーマニア、およびスロバキアのEUのリーダーから青信号を受けた後に。

2つのグループで加盟交渉に着手しましたが、各応募者は実力で考えられます。 Unionは会員資格のすべての義務を果たすことができるとき、国が実力で評価されて、加わる完全にフレキシブルで、マルチ速度の就任の過程を適所に置きました。

複雑な過程による第一段階は候補との一連の多面的で双方のミーティングにかかわる選別運動です。 これらは、欧州委員会が、'acquis communautaire'(およそ100 000ページに駆けつけるEU Treaties、法律、および習慣の全体のコーパス)を提示して、応募者がそれを適用できるかどうか決定するのを可能にします。 deの尾の交渉は、漁業から外部の関係まで及びながら、31の個々の方針章でこれのあとに続いています。

委員会は、各応募者が実際にEU法律を実行して、適用する際にする進歩をモニターし続けています、そして、ますます、強調は国内法令への転置あたりのプロに置かれます。 原則として、それぞれの新しいメンバーは一時的な控除でエントリーの初日からすべてのEU義務と責任を実行できなければなりません、そして、移行措置は最小限に保ちました。

Unionは多くの特定のプレ就任プログラムを候補が会員資格のために準備する助けに持っています。 財政的で技術的な協力を候補に向けるための最もよく知られているのと最長公演乗り物はPhareです。

このプログラムは、ローンよりむしろ交付金を提供して、2つの主なプライオリティへ砕けている場合があります。 1番目は予算のおよそ30%がある規定の、そして、管理のボディーと同様に国家の、そして、地方の政権がEU目的と手順に慣れるのを助けるために建てられる団体です。

予算の70%で、2番目は、候補が彼らの産業をもたらすのを助けます、そして、投資を動員するのによるEU規格までの主要なインフラストラクチャが必要です。 サポートはEU標準と規格がますます過酷になっている領域で狙った状態でかしらです: 環境、輸送、工場、製品の中の品質規格、および労働条件。

他の援助プログラムは明確に農業と地域開発において輸送と環境整備計画をを対象にします。 不正と組織化された犯罪と戦って、避難民と亡命者を扱うために、プログラムもあります。 さらに、候補国の職員のための多数のセミナーとワークショップは財政の監視と通関と同じくらいさまざまの問題に関して開かれます。

候補国が会員資格の用意をするのを助ける際にヨーロッパ連合はリードしましたが、それは単独ではありません。 他の国際機関はそれらのサポートと専門的技術を貸します: 世界銀行、欧州開発銀行、欧州会議、および北欧理事会。

トルコ

Unionとのターキーの正式な関係は1963年の協会協定までさかのぼります、そして、国は1987年にEUメンバーのために応募者の現在のグループについて1番目に船を適用しました。 さまざまな政治上の経済と人権理由で、要求は数年間ほとんど進歩をしませんでした、1999年12月のヘルシンキサミットまで。 そのミーティングでは、'トルコは適用されるのと同じ評価基準に基づいた他の候補StatesへのUnionを接合するために運命づけられた候補州です'に同意することによって、EU政府は正式に国家的地位を認識しました。

その結果、国は、政治・経済改革とUnionとの、より厳密な政治対話を刺激して、支持するためにプレ就任戦略とパートナーシップの利益を得ます。 それは、候補とUnionの間で既存のEU計画とミーティングに参加できて、EUの規則と習慣にそれ自身の国内法を一致させるのが助けられています。

しかし、実際の加盟交渉が始まるかもしれない前に、トルコは、最初に、人権の尊重を示して、国の経済の多くの要素を再構築しなければなりません。 トルコとAegean隣人、ギリシアの間の歴史的な摩擦を考えて、Unionは明確にどんな傑出している国境論争と他の関連する問題の平和な解決も求めました、キプロスなどのように。

トルコEU会員資格切望と並んで、1500万ユーロの予算がある関税同盟は既に2をリンクします、そして、Unionは国の経済と社会開発を促進するために、より遠い1億3500万ユーロを利用可能にしています。

拡大は新しいバリアに通じてはいけません。

また、拡大はUnionがどうより長い道路に会員資格に向かって直面している国との関係を構成するかに関する疑問を挙げます。 それらが就任の準備ができる前にさえ委員会は例えば、アルバニアと旧ユーゴスラビヤに刺激を与える仮想の会員資格と様々な形式の厳密な協力の利点の概念を広めました。 しかし、これらの利益を得るために、彼らはある評価基準を満たさなければならないでしょう。 これらは互いの境界(少数の処理と地域協力機構の設立に関連するすべての未解決の問題の解決)の認識を含んでいます。 これは、自由貿易地域を作成して、次に、後で第一歩としてEUの自身の関税同盟と就任に向かって合併できた関税同盟を作成することによって、経済統合を奨励するでしょう。

EUが拡大が就任が問題ではありませんが、それと近くて建設的な関係が欲しい隣人の上に持っている影響力を意識しているので、それはロシア、ウクライナとBasin地中海と共に適当な戦略的提携を活発に調べています。





EU enlargement: a historic opportunity
Enlargement offers the unique opportunity of ending the artificial divide which has split the European continent into two for most of the past 60 years. Not only will individuals be able to move, study and work freely across frontiers, but businesses and economies in central and eastern Europe should prosper as a market-based economy takes root. Europe as a whole will also benefit economically and politically with the creation of a domestic market of 500 million people.

The EU has already experienced four separate enlargements (in 1973, 1981, 1986 and 1995) as it has grown from six to 15 members. But with 13 candidate countries in the wings stretching from Estonia in the north to Turkey in the south, this is easily the most ambitious. The preparations that have to be made by both existing and potential members to meet such a challenge are huge. To take just purely economic considerations, the GDP per head in purchasing power standards as a percentage of existing EU levels ranges from 79 % in Cyprus and 68 % in Slovenia to 23 % in Bulgaria and 27 % in Latvia.

Internally, the EU has to adapt its own policies, finances and procedures to prepare for a Union of 20 or more countries. The first two challenges were met at the EU summit in Berlin in March 1999 when budgetary ceilings were set for all areas of EU spending up to 2006. These were accompanied by wide-ranging reforms to regional, social and agricultural expenditure. Decision-making procedures are also being streamlined. In addition, the Commission is coordinating various information campaigns to inform the public of the implications of enlargement.

The EU summit in March 1999 made some 22 billion euro available for pre-accession support between 2000 and 2006 - double the amount allocated during the 1990s. In addition, the Union's budget will be ready for the first accessions from 2002 onwards with some 57 billion euro specifically earmarked for new Member States between 2002 and 2006.

No date has been set for the next enlargement, but the Union has committed itself to be in a position, both institutionally and politically, to welcome new members from the start of 2003 - provided they have met all the accession requirements.

EU membership conditions

Before a country can contemplate the possibility of joining the EU it must demonstrate that it satisfies the three basic membership criteria laid down at the Copenhagen Summit in June 1993. These are:

the existence of stable institutions guaranteeing democracy, the rule of law, human rights and respect for and protection of minorities;

the existence of a functioning market economy as well as the capacity to cope with competitive pressure and market forces within the Union ;

the ability to take on the obligations of membership, including adherence to the aims of political, economic and monetary union.

Negotiations with six of the applicants - Poland, Hungary, the Czech Republic, Slovenia, Estonia and Cyprus - opened in March 1998. After receiving the green light from EU leaders at their Helsinki European Council meeting in December 1999, formal negotiations we re launched in mid - February 2000 with another six candidate countries - Bulgaria, Latvia, Lithuania, Malta, Romania and Slovakia.

Although the accession negotiations have been launched in two groups, each applicant is considered on its own merits. The Union has put in place a fully flexible, multi-speed accession process where countries will be assessed on their own merits and join when they are able to meet all the obligations of membership.

The first stage in the complex process is a screening exercise involving a series of multilateral and bilateral meetings with the candidates. These enable the European Commission to present the 'acquis communautaire' - the whole corpus of EU Treaties, legislation and practices running to almost 100 000 pages - and to determine whether the applicants are able to apply it. This is followed by de tailed negotiations on the 31 individual policy chapters ranging from fisheries to external relations.

The Commission continues to monitor the progress each applicant makes in actually implementing and applying EU legislation and, increasingly, emphasis is placed on its pro per transposition into national law. In principle, each new member must be able to implement all EU obligations and responsibilities from the first day of entry, with temporary exemptions and transition measures kept to a minimum.

The Union has a number of specific pre-accession programmes to help the candidates prepare for membership. The best-known and longest-running vehicle for channelling the financial and technical cooperation to the candidates is Phare.

This programme provides grants, rather than loans, and can be broken down into two main priorities. The first, with some 30 % of the budget, is institution building to help national and regional administrations as well as regulatory and supervisory bodies familiarise themselves with EU objectives and procedures.

The second, with 70 % of the budget, helps the candidates bring their industries and major infrastructure up to EU standards by mobilising the investment required. The support is chiefly targeted at areas where EU norms and standards are becoming increasingly demanding: environment, transport, industrial plants, and quality standards in products and working conditions.

Other aid programmes are specifically aimed at agricultural and rural development and at transport and environmental projects. There are also programmes to fight corruption and organised crime and to handle refugees and asylum seekers. In addition, numerous seminars and workshops for officials in the candidate countries are held on subjects as diverse as fiscal surveillance and customs clearance.

While the European Union has taken the lead in helping candidate countries prepare for membership, it is not alone. Other international bodies lend their support and expertise: the World Bank, the European Bank for Reconstruction and Development, the Council of Europe and the Nordic Council.

Turkey

Turkey's formal relations with the Union date back to the 1963 association agreement and the country was the first of the current group of applicants to apply for EU member- ship - back in 1987. For a variety of political, economic and human rights reasons, the request made little progress over the years, until the Helsinki Summit in December 1999. At that meeting, EU Governments formally recognised the country's status by agreeing that 'Turkey is a candidate State destined to join the Union on the basis of the same criteria as applied to the other candidate States'.

As a result, the country benefits from a pre-accession strategy and partnership to stimulate and support its political and economic reforms and a closer political dialogue with the Union. It is able to participate in existing EU programmes and in meetings between the candidates and the Union and is being helped to bring its own domestic legislation into line with the EU's rules and practices.

But before actual accession negotiations may begin, Turkey must first demonstrate its respect for human rights and restructure many elements of the country's economy. Given the historical friction between Turkey and its Aegean neighbour, Greece, the Union has specifically called for the peaceful settlement of any outstanding border disputes and other related issues, such as Cyprus.

Alongside Turkey's EU membership aspirations, a customs union with a 15 million euro budget already links the two and the Union is making available a further 135 million euro to promote the country's economic and social development.

Enlargement must not lead to new barriers

Enlargement also raises questions about how the Union will organise its relationships with countries facing a longer road towards membership. The Commission has floated the concept of virtual membership to give Albania and former Yugoslavia, for instance, the stimulus and advantages of various forms of close cooperation even before they are ready for accession. But to benefit from these, they would have to meet certain criteria. These include recognition of each other's borders, settlement of all outstanding issues relating to the treatment of minorities and the establishment of a regional cooperation organisation. This would encourage economic integration by creating a free trade zone and then a customs union which could later merge with the EU's own customs union as a first step towards accession.

The EU is conscious of the impact enlargement will have on its neighbours for whom accession is not an issue, but with whom it wants close and constructive relations and so it is actively examining suitable strategic partnerships with Russia, Ukraine and the Mediterranean Basin.

No comments: